wewe Apa khabar semua.Aku hanya ingin membuat sedikit pengumuman tentang penukar domain blog aku dari arieyblog.blogspot.com kepada arieyblog.com.Aku membeli domain arieyblog.com ini setelah terbaca post daus pemilik http://dauspozi.com (tolong promote) tentang domain dengan harga Rm20.00 (murah tuuu) yang dibeli dari http://ohdomain.com (promote lagi nanti boleh bagi domain free satu)sebab tengah ada offer tetapi katanya tarikh tamat pada 30hb mac 2010 maknanya hari inilah jadi kepada sesiapa yang berhajat nak bertukar baik cepat-cepat.


Sebenarnya dah lama aku nak tukar domain ni tapi sayang pulak kepada page rank aku sekarang page rank 3 (ingat senang nak dapat).Sekarang semuanya kembali kepada asal seperti mula-mula start buat blog dulu pada 16/1/2009 bermula dengan kosong.Tetapi page rank tak penting asalkan apa yang aku nak sampaikan kepada anda semua dalam blog buruk aku ni tercapai sudahla.Pada masa dulu terfikir jugak nak masuk blogstarz tapi setelah terbaca artikel dari blog BolehBlog,Afzaiafandi,Hafreze,Titan,AbdFatah,Taukey aku memutuskan untuk membuat blog sendiri je dengan blog blogspot dan mungkin  apa yang dikatakan oleh mereka itu ada betulnya kerana sekarang blogstar dah jadi mcm ni @#%*& (sila klik untuk lebih lanjut).Oklah stop disini je pasal blogstarz malas nak cerita banyak tentang blogstarz.


Ada yang tanya aku kenapa tak pakai wordpress..Aku jawab buat apa aku hanya nak sampaikan ilmu bukan untuk tujuan lain(bangga) dan aku beli domain ni pun sebab dapat duit dari kerja-kerja edit template kalau tak mungkin Tidakkk..bagi aku itu pilihan masing-masing,lagipun aku banyak buat tutorial untuk pengguna blogspot kalau aku pakai wordpress tak bestla pulak kan.Kalau aku buka blog di wordpress pun mungkin jika untuk buat bisnes kerana memang aku akui di wordpress banyak terdapat plugin yang berguna.


Ok.Untuk yang terakhir aku ingin mengucapkan terima kasih banyak-banyak kepada orang-orang yang sudi subscribe blog aku,yang setia menjadi follower blog aku,yang sentiasa memberikan komen membina di blog aku (sekarang dah kurang nape ya nak post yang panass ke hehe…) dan yang sudi berkunjung ke blog aku selalu yang kebanyakkannya datang dari indonesia!!!..(Aik mana pergi orang malaysia ni takkan suka bersosial je?..ilmu tak nak?).So kepada sesiapa yang ada meletakkan link asal blog ini aku harap dapatla tukar ke arieyblog.com ya.jadi aku sudahi pengumuman ini dengan kalimah Assalamualaikum warahmatullahiwabarokatuh.

17 comments:

  1. takpe bro..domain pun dah cukup bau kedai ni..hehe

    ReplyDelete
  2. Tahniah kerana telah memiliki dot kom sendiri. Tak silap aku kalau ko dah point dengan betul antara domain ko dengan blogspot ni. PR di blog lama ko akan ditukarkan ke domain ni sebab blogspot ni ada fungsi redirect. Lebih kurang macam tu lar member aku cakap sebelum ni, kalau tak salah akula.

    ReplyDelete
  3. Wahh, Ariey pun dah berdot com skang ni...Tahniah ye, mantap2... Baru kelmarin bro komen pasal blog aku berdot com, skang bro pula yg tukar, hehe... btw... thanks bg love-link kat aku...

    ReplyDelete
  4. Tahniah bro coz dah ada blog dot com , baru semalam bro komen pasal pertukaran domain kat blog aku, akhirnya bro sendiri yg bertukar... btw... thanks coz bg love-link utk blog aku... ;;)

    ReplyDelete
  5. dah pakai dot com yah sob selamat yah..... dengan rumah barunya, rumah baru semanga baru tentunya

    ReplyDelete
  6. bile plak nak nak guna wordpress?

    ReplyDelete
  7. #aizuddin..bau kedai xpe jgn bau ikan dah haha


    #stargone..Tq ya..aku pun harap-harap camtulah.


    #dauspozi..yela mana boleh ko sorg je berdot com aku pun nak jgk..pasal link tu no hal la blogger kena ada sifat tlg menolong betul x?


    #Rizky..Tq ya udah lama tidak kemari ya..Skrg bertambah semangat utk blogging.



    #piratz..kat atas aku dah ckp sbb apa x nk guna wordpress lgpun blogspot ni masih banyak kelebihan dia cuma kena rajin explore lg..

    ReplyDelete
  8. Tahniah bro dan terima kasih atas backlink tu. selamat maju jaya

    ReplyDelete
  9. sama-sama bro..selamat maju jaya kpd bro jg :D

    ReplyDelete
  10. ooo tuka link sudaa..yana ada letak link ari kt sidebar tu, tp nape bila ari update dia tak berubah?means link ari still duk kat belah bawah je mcm xpnh update.. :-o

    ehem2 rasa cam da lama xty soklan psl belog nih..hins..hins =p

    ReplyDelete
  11. ooppp abaikan soklan kt ats tuh..dah dpt jwpn ;))

    ReplyDelete
  12. wahh.. tahniah ariey.. dah berdomain skang ni.. tp nape tak self hosting skali.. baru mengancam.. lg pun blog ko ni mmg mantap..

    ReplyDelete
  13. Tq..ko bila nk pakai domain sendiri ezany..pasal self host aku dh ckp dkt atas..mesti ko x baca sampai hbs ni kan hehe sedih aku:(

    ReplyDelete
  14. tahniah bro...
    tu laaa syg PR kan..hehe xper, nnti bila Google update balik nanti, daaptlah balik tu..
    sis pun tgh dlm proses migrasi ke blog baru...nak cuba WP lak :)

    ReplyDelete
  15. nak bertukar ke Wp ya dahlia..semoga sukses selalu

    ReplyDelete

Sila tinggalkan komen ada dibawah ini dan yang berkenaan dengan post sahaja dan semua komen akan ditapis dahulu sebelum ditampilkan.