screenshot.14 Image Chef adalah satu website yang menyediakan perkhidmatan membuat banner secara online.Di Image Chef juga bukan sahaja menyediakan perkhidmatan membuat banner tetapi bermacam-macam lagi seperti membuat Frame gambar dan sebagainya.Tetapi panduan aku pada kali ini hanya ingin menunjukkan bagaimana kita boleh membuat banner yang simple di Image Chef ini.Mungkin perkhidmatan membuat banner disini agak terhad kerana perkhidmatan ini percuma disediakan secara percuma  sahaja.
Dan kepada gadis-gadis itu eloklah mencuba aplikasi yang disediakan di Image Chef ini kerana disana terdapat berbagai-bagai  efek yang yang menarik dan lazimnya digemari oleh kaum gadis hawa ini dan selepas ini bolehlah memenuhkan blog anda dengan gambar dari rekaan-rekaan anda itu ya.Tanpa membuang masa lagi jom aku tunjukkan bagaimana panduan nak membuat banner di Image Chef.
1.Pergi ke laman Image Chef.
2.Kemudian anda cari Banner.
screenshot.15
3.Di Image Chef ada sebanyak 9 gaya banner yang telah disediakan atau anda boleh memilih untuk membuat design banner anda sendiri.
screenshot.164. Kemudian anda hanya perlu tuliskan perkataan yang anda mahukan didalam kotak itu dan anda juga boleh memilih Symbol-symbol yang telah disediakan.Untuk membuat symbol sendiri anda perlu Register terlebih dahulu.
screenshot.175.Kemudian setelah siap anda hanya perlu copy kode yang telah diberikan dan pasteka ia kedalam blog anda dan dibawah ini adalah contoh banner yang telah siap aku buat,cantik tak?.Sekian.
ImageChef Custom Images

6 comments:

  1. bagus2.. nak buat banner guna format gif pun bleh gak ker.. leh tuka2 gambar.. hehe..

    ReplyDelete
  2. blh jk tp x best sgt buat secara online ni kalau pandai boleh pakai photoshop @ gimp,pakai photoscape pun bole ni contoh banner aku buat pakai photoscape
    http://arieyblog.blogspot.com/2009/02/using-seo-to-optimize-your-social-media.html

    ReplyDelete
  3. photoscape memang sgt best..aku pon buat kat situ jerk..kalau ko post pasal photoscape ok kot, sebab gambar bleh blink2..:D

    tapi kan..nape ehehe ko ckp gurls je suke banner cumil2 centu..lawak kot. ;))

    ReplyDelete
  4. photoscape mmg best ko dah tau camne cara nak paste gambar guna photoscape..aku skrg wat camtu jer mls nak pakai photoshop payah.



    kebanyakkan gurls mmg suka banner yg bling2 sikit..tp x taula kalau ada guy yg suka jgk hehe..minat masing2.Cam akula yg suka warna pink haha :)

    ReplyDelete
  5. ni pon ok jgk kowt. sekadar sharing. http://mybannermaker.com/

    ReplyDelete

Sila tinggalkan komen ada dibawah ini dan yang berkenaan dengan post sahaja dan semua komen akan ditapis dahulu sebelum ditampilkan.