screenshot.8 Pada post aku yang terdahulu aku telah pun menunjukkan cara untuk membuat status online offline Yahoo Messenger sila rujuk disini .Kini aku ingin berkongsi dengan anda cara untuk membuat status online dan offline yahoo messenger di Ymgen.com pula.Image untuk status online dan offline yahoo messenger yang terdapat di Ymgen.Com lebih menarik daripada yang pernah aku tunjukkan kepada anda dahulu dan cara untuk membuatnya juga  lebih senang kerana anda hanya perlu memasukkan id ym anda sahaja didalam generator yang telah disediakan dan kemudian membuat pemilihan status yang anda inginkan.

Di Ymgen.com ada terdapat sebanyak 24 jenis status online offline yahoo messenger yang cun dan boleh anda gunakan sebagai status ym anda.Untuk membuat status online offline yahoo messenger di Ymgen.Com ini anda boleh ikuti langkah-langkah untuk membuatnya dibawah.

1.Pergi ke laman Ymgen.com.
2.Masukkan Id Ym anda di dalam kotak generator.
screenshot.9 3.Kemudian buat pilihan jenis status yang anda inginkan berikan tanda didalam bulatan dibawah status itu.screenshot.104. Setelah itu anda akan mendapat kode untuk status Yahoo messenger anda itu.Sila ambil yang di sebelah atas jika anda ingin meletakkannya didalam blog.
screenshot.115.Anda boleh meletakkan kode status online offline Yahoo messenger anda itu di sidebar blog ataupun dimana sahaja mengikut selera anda..Selamat berYahooooo dari aku.

5 comments:

  1. tak pernah dgr plak pasal ymgen ni huhuhu

    ReplyDelete
  2. tak pernah?..biar betul neon..sbnrnya aku pun baru je tahu huhu :p

    ReplyDelete
  3. Mas saya coba masukin script online di blog saya, status ym di blog saya online tapi kok gk orang lain gk bisa chat ke saya y. Thanks.

    mampir dong ke : www.rakit-komputer.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Itu Mungkin masalah setting dalam Ym anda.

    ReplyDelete
  5. wah baru mau coba,,
    saya coba dulu ... :D

    ReplyDelete

Sila tinggalkan komen ada dibawah ini dan yang berkenaan dengan post sahaja dan semua komen akan ditapis dahulu sebelum ditampilkan.