technorati-stickers03

Widget technorati link digunakan untuk mengetahui berapakah jumlah reaksi yang telah anda dapat setelah orang ramai link kepada post yang telah anda buat.Tetapi widget yang asal yang diberikan oleh Technorati itu hanya akan dapat menunjukkan keseluruhan link untuk kesemua post anda tetapi dengan cara yang telah dibuat oleh blogger hack anda akan dapat mengetahui berpakah jumlah reaksi link yang telah anda dapat untuk setiap satu post yang telah dibuat oleh anda itu jadi dengan cara ini anda akan dapat mengetahui post apakah yang paling digemari oleh orang ramai.

clip_image001

Jika anda berminat untuk meletakkan widget Technorati link Reaction ini anda boleh ikuti langkah-langkah untuk membuatnya di bawah.

1.Pergi ke layout—>Edit HTML(berikan tanda di dalam kotak expand template widget)

2.Kemudian anda cari kode ini <data:post.body/>

3.Selepas itu anda copy semua script di bawah ini dan pastekan di bawah kode yang anda cari tadi.

<script src='http://embed.technorati.com/linkcount' type='text/javascript'/>
<a class='tr-linkcount' expr:href='&quot;http://technorati.com/search/&quot; + data:post.url ' id='technauthority' style='background: url(http://static.technorati.com/static/css/img/icn/talkbubble.png) no-repeat; background-position:right; padding-right:20px;' target='_blank'>View blog reactions</a>

4.Selesai.Semoga berbanga dengan status anda sebagai blogger.
Reblog this post [with Zemanta]

2 comments:

  1. aku pelik la, bile aku claim blog kat technorati, dia cakap kena makan ngan robot.txt. Aku dah allow kat privacy setting tapi masih same, kenape ek?

    ReplyDelete
  2. Aku pun x brp pastila kenapa Azli sbb blom pnah kena lg

    ReplyDelete

Sila tinggalkan komen ada dibawah ini dan yang berkenaan dengan post sahaja dan semua komen akan ditapis dahulu sebelum ditampilkan.