Obsidian_Cursor Hari ini aku nak share dengan anda semua Cursor yang aku rasakan sangat cantik dan serasi digunakan oleh Window Xp,Vista dan juga 7.Obsidian Cursors set ini boleh anda dapati secara free dan kepada anda yang masih tidak tahu cara untuk menukar Cursor didalam komputer anda boleh ikuti cara-cara untuk menukarnya dibawah.

1.Download Obsidian Cursors Sets disini.

2.Kemudian Extract Obsidian Cursors Sets Files itu.

screenshot.2
3.Setelah itu anda Copy semua Cursors yang ada didalam folder itu dan pastekan di dalam Window Cursor folder.Pergi ke My Computer->Pilih Local Disk(c)->Windows->Cursors.

4.Pergi ke Control Panel dan klik di icon Mouse.

screenshot.3
5. Kemudian Klik di pointers,pergi ke Normal Select dan Klik Browse.

screenshot.4
6.Cari Obsidian Cursors set yang anda simpan didalam Window Cursor folder tadi.

screenshot.6
7.Sila ulangi langkah no5 dan tukarkan kesemua Cursor itu Help Select, Working in Background, Busy, Precision Select, Text Select, Handwriting, Unavailable,Vertical Resize, Horizontal Resize, Diagonal Resize 1, Diagonal Resize 2, Move, Alternate Select, Link kemudian klik apply dan ok.


screenshot.5 
8.Selesai.

4 comments:

  1. wow ;) huhu buat la tutorial cane bebudak ni tukar cursor bila masuk blog dorang..ade yang cumil2 ;) heehee

    ReplyDelete
  2. oh yg tu dh banyak blog yg buat jd aku malas nak buat lg kalau ko nk tau camne boleh tgk dkt sini http://eriyza.via.my/2009/12/memasang-cursor-pilihan-dalam-blog.html

    ReplyDelete
  3. tak jmp pon file nk di download kt link tu..katne eh?

    ReplyDelete
  4. tgk dkt blh kiri ada tulis download

    ReplyDelete

Sila tinggalkan komen ada dibawah ini dan yang berkenaan dengan post sahaja dan semua komen akan ditapis dahulu sebelum ditampilkan.