Cario Hai..Apa khabar anda hari ini semoga sihat dan ceria selalu hendaknya.Hari ini aku nak berkongsi dengan anda satu template yang agak cantik pada pandangan aku.Kerana aku suka template yang tak terlalu lebar.Template ini asalnya di buat oleh M.Fayaz Terima kasih kepada beliau.Tetapi sayangnya template ini terlalu sedikit ruang untuk meletakkan Gadget mungkin kerana saiznya yang agak kecil tetapi aku telah melakukan sedikit penambahan agar template ini boleh meletakkan lebih iklan.Tempalate yang cantik sahaja tidak berguna jika tidak dapat membuat duit.Betul Tak?.Tujuan aku edit template ini adalah kerana ingin mencuba ilmu hitam HTML yang aku belajar dari internet juga.Aku harap percubaan sulung aku terhadap template ini dapat memuaskan hati anda.Jika ada sedikit kecacatan harap maafkanlah aku ya maklumlah baru belajar.Sebagai menghargai jasa Tuan punya template ini sebaiknya link ke blognya
janganlah dibuang dan link orang yang mengedit template ini (akulah tu).Linknya anda boleh lihat di bahagian bawah sekali (footer).Untuk menukar header navigationnya anda boleh rujuk kembali artikel aku yang dulu klik sini.

cairo conceptDemo | Download

Perubahan yang aku telah buat kepada template ini

1.Aku telah tambah read more bersama judul artikel.Read more ini anda tidak perlu lagi untuk memasukkan kod seperti dibawah ini

<span class="fullpost">

</span>

untuk memotong ayat,kerana ia akan memotong ayat anda secara automatik.

screenshot.45

2.Aku telah adjust ruang komen,yang asal hanya boleh pakai pop-Up Window aku dah tukarkan kepada embedded below post.Supaya senang sikit orang nak bagi komen.Cara yang lama agak boring. screenshot.433.Aku dah tambahkan Add A Gadget di bahagian Footer supaya anda boleh letakkan iklan tapi hanya satu sahaja supaya kena dengan saiznya kalau banyak sangat nanti template ini nampak buruk pulak.

Template Yang Asal

screenshot.46

Setelah Tambah Add A Gadget

screenshot.42


5 comments:

Sila tinggalkan komen ada dibawah ini dan yang berkenaan dengan post sahaja dan semua komen akan ditapis dahulu sebelum ditampilkan.