blogger_statistik
Berita gembira lagi kepada pengguna blogspot..Jika selama ini kita hanya menggunakan third party tools seperti widgeo,whos amoung us,google analytics dan lain-lain lagi.Mungkin korang  sudah tidak perlukan itu semua lagi kerana Kini pihak blogger telah melancarkan tab untuk statistik .Dengan statistik ini kita boleh melihat dari mana pengunjung kita datang,jenis browser yang digunakan,jumlah pageview dan lain-lain lagi.Tetapi untuk menggunakan statistik ini korang perlu login ke http://draft.blogger.com dan lihat disebelah monetise.


Aku telah cuba menggunakannya dan apa yang dapat aku katakan ini adalah statistik yang terbaik yang pernah aku pakai sama seperti Google analytics.Syabas kepada blogger kerana telah membuat peningkatan yang begitu drastik sekali..Mungkinkah tak lama lagi ramai penguna wordpress yang akan kembali semula kepangkal jalan menggunakan blogspot.Kita tunggu dan lihat sahaja.Agaknya apa lagi yang blogger nak tambah selepas ini harap-harap yang akan ditambah itu adalah thread comment.

6 comments:

  1. nice info..lengkap semua ditunjuk
    lepas ni aku tak yah bukak nuffnang selalu sebab nak tengok pageview..widget feedjit pun dah boleh buang.. hehe

    ReplyDelete
  2. Ariey lame tak nampak hang update blog..

    ReplyDelete
  3. @Mohamad Izwan

    bolehla buang yg lain2 tu..dapatla meringankan sikit lagi blog nanti

    ReplyDelete
  4. @Piratz

    sibuk sikitla piratz skrg..blogging pun dh cam xde mood skrg ni hehe..cuma kalau ada masa free aku buatla post.

    ReplyDelete
  5. oh ya? kenapa saya nye cm takda je?

    ReplyDelete
  6. oh dah jumpa dah.hehe thank u awk! =D (suka~ suka~)

    ReplyDelete

Sila tinggalkan komen ada dibawah ini dan yang berkenaan dengan post sahaja dan semua komen akan ditapis dahulu sebelum ditampilkan.