screenshot.12 Hari ini aku nak berkongsi dengan anda semua satu template berstail Magazine Template yang telah siap aku edit mengikut citarasa aku sendiri.Pada asalnya Magazine Template ini telah dibuat oleh Brian Gardner untuk pengguna-pengguna Wordpress kemudian telah diconvertkan kepada blogspot oleh Dinesh Dhakal.Dan disebabkan aku dah tak ada kerja jadi aku telah mengedit semula Magazine Template ini.Ini adalah kali kedua aku berkongsi template yang berstail Magazine Template.Yang terdahulu aku hanya menambah Carousel sahaja dan hanya sedikit sahaja yang aku ubah sila lihat disini tetapi pada kali ini aku telah merombak Magazine Template ini agak banyak supaya dapat memenuhi citarasa aku.
Kenapa Pink?..
Hehe..sebenarnya aku suka sangat warna pink dan aku rasa tak salah kalau orang lelaki pun suka warna pink..Bagi aku warna pink ini sangat cantik bila dibandingkan dengan warna-warna yang lain dan ia mempunyai satu daya tarikan bila kita melihatnya.Aku pun tak pasti siapa yang melebalkan warna pink itu hanya untuk perempuan bagi aku semua orang boleh menikmati warna selagi dia itu tidak buta warna kan.Dan pemilihan warna pink ini juga adalah kerana ingin membuatkan pelawat di blog kita berasa agak selesa kerana warnanya yang menarik tetapi blog itu perlulah kemas jika berserabut tentu tak ada maknanya jugak .
Apa yang aku telah edit kepada Magazine Template ini.Anda boleh tengok demo Magazine Tempalte yang telah siap aku edit ini disini.
  • Aku dah kecilkan sedikit lebar dia kerana aku tidak berapa suka saiz template yang besar.
  • Penambahan Related Post
  • Penambahan Mybloglog Avatar
  • Penambahan Emoticon Di Kotak Komen
  • Penambahan Auto Read More + Thumbnail Image
  • Penambahan Twitter Update
  • Penambahan Page Views
Aku meminta maaf kerana tidak memberikan link untuk mendownload Template Magazine ini kerana aku hanya ingin memberikannya kepada mereka yang betul-betul mahukan Template ini sahaja dan aku juga ingin mengetahui blog manakah yang menggunakannya dan aku juga mengharapkan anda menghargainya kerana untuk edit Template ini sahaja telah memakan masa waktu yang lama dan cuba bayangkan pula jika membuatnya pula.Jadi aku harap supaya anda tidak membuang link Convert by dan Edit by dibahagian footer itu sebagai tanda terima kasih anda .Kepada anda yang mengalami masalah untuk menggunakan template ini anda bolehlah bertanya kepada aku service ini.

42 comments:

  1. Mail me the demo link plus the xml blogger template.If we like the template I will surely featured your modified blogger template in our blog along with your link.We will never let your work go worthless.If you got the Template in Malaysian then translate it in English before you mail me.

    Dinesh Dhakal
    http://www.bloganol.com/

    ReplyDelete
  2. Hi Deineshd..thanks bcoz leave a comment..ok i give to u.:D

    ReplyDelete
  3. wowww! hebat nye arie..deineshd pon dah mintak ko join venture dgn die..huhu..anyway ariey, kate nak buat service?

    kalau jual beli templet ok kot? tapi ko rase ade org nak beli tak? huhu...alaa takat 10 hengget satu tmplet ke..

    semoga berjaya ok. dan silalah beli baju raya kaler pink tahun ni. dan buktikan pink itu seswai dgn lelaki melayu sejati. hehehe

    ReplyDelete
  4. Neon Service aku tu bkn jual template sbb template tu semua free jd x elokla kalu aku jual plak.

    tp aku cuma upgrade jer aku mana pandai lg buat template sendiri..sesape yg payah sangat nak buat trik atau hack yg aku dh tunjuk tu kalau nk aku buatkan aku cas la itu je.

    hehe..aku minat warna pink tp stakat ni xde la lg baju warna tu x terfikir plak nk pakai :D

    ReplyDelete
  5. ape kata ko guna yg pink tu jer.. aku tgk cantek gak.. hehe..

    ReplyDelete
  6. ezany malulah nak pakai hehe :p

    ReplyDelete
  7. ok..Naz nanti ari bg link download dia..ni mesti pink girl ni kan :)

    ReplyDelete
  8. ade lak malu.. berani kerana benar la.. haha..

    sbenarnya lupa nak komen ni smalam.. name template tu tak bleh tuka suka2 jer ek.. aku tak bape berkenan la sbb ade tulis church tu..

    ReplyDelete
  9. ceh sengal gile...kate minat! tapi malu nak pakai..hohohoho

    ReplyDelete
  10. yeay dh guna template tu. yg bestnya, template tu cpt di load kan ^__^

    ReplyDelete
  11. sbb yg asal dia mmg mcm kalau aku buat nama lain nanti search enjin x jumpa tp xpe nanti aku tukar ke mosque ok hehe.

    ReplyDelete
  12. aah sbb javascript dia aku ltkkn dkt dlm body x guna hosting..jd mgkn dh xde masalah lembab lg :)..ok ke Nazra

    ReplyDelete
  13. aku mmg da lame tgk ko punye revolution church pink kaler ni. tp dlu laen, skang da laen. skang ni da cam template yg ko gune skang. sidebar die pun da laen. good try...ko da anta kat deinishd ke? die kate pe?

    ReplyDelete
  14. yg dulu tu ver 2..tp x digalakan pakai sbb banyak kerja kena buat..yg skrg ver 1 senang nk guna..

    aku dh bg dkt deinesh belum dpt reply lg dari dia.

    ReplyDelete
  15. x nk kaler pink..hehe
    kaler len ade??
    bile nk wat tutoriol..camne nak tuka pattern kat background blog??

    ReplyDelete
  16. Kaler lain xde lg tgkla kalau rajin aku buatla.

    camne nak tukar background blog tu ko bole tgk kat sini http://arieyblog.blogspot.com/2009/08/buat-background-blog-tidak-bergerak.html
    sama je masukkn link url background tu dkt body.

    ReplyDelete
  17. mmg ok byk la..dijamin puas hati ;))

    ReplyDelete
  18. Ye ke Nazra..bagusala kalau camtu

    ReplyDelete
  19. kalau nak tkr warne background leh x?

    ReplyDelete
  20. boleh je x-po x kisah..lps ko pasang nanti ko tukarla

    ReplyDelete
  21. bagus2.. edit la lagi yang lain plak..
    hahaha...

    ReplyDelete
  22. Piratz aku tgh buat skrg dh dekat nk siap Technorati Version.

    ReplyDelete
  23. cun ooohh.. aku pernah nak ubahsuai revolution theme ni.. tp x menjadi... last2 jadi mcm theme blog aku yg skrg ni... gabungan theme dari marzuki jalil dgn berheaderkan theme revolution.. hehe..

    ReplyDelete
  24. xpe keiroro cuba je lg slow2 nanti mesti boleh punya aku pun byk kali jgk try...

    ReplyDelete
  25. cun habes bro..nnti aku mntk pertolongan dr ko la bab2 convert nih..hehehe

    ReplyDelete
  26. salam ariey... nak minta template ni boleh? nak buat untuk blog biznes saya.. atau arie boleh suggest mana2 template tak? hm... tapi warna boleh saya ubah sendiri kan? hehe kalau boleh ariey ajar saya macam mana nak lebarkan template ni sampai penuh skrin... bleh tak? lepas tu... hm.. sebab saya nak bahagian main-wrapper tu lebar...bolehkan? maaf kalau saya susahkan ek...

    ReplyDelete
  27. lagi nak tambah... lelaki suka pink... hebat... pink tu sebenarnya warna universal... bukannya specific kepada perempuan... hehe bagi saya bila lelaki pakai pink yang lembut2 memang lelaki tu nampak gentle...

    ReplyDelete
  28. @Whitey Mommy

    nak buat biznes ttg apa?..kalau tahu mungkin boleh pilih template yg sesuai..template ni x sesuai utk bisnes sbb kecik lebih sesuai utk blog peribadi kalau nak modified balik byk benda kena buat

    ReplyDelete
  29. http://whiteymommybusiness.blogspot.com/ ariey pergi sini... hm... ataupun template yang saya guna sekarang dah sesuai? hehe masa lambat dapat balasan dari ariey saya terus cari template kat teratak muncet... jadi jumpa template sekarang...

    ReplyDelete
  30. @Whitey Mommy

    lebih kepada nak buat minisite je ari tgk..rasa mcm tak sesuai lagi nanti ari try cari kalau ada ari ckp..

    ReplyDelete
  31. Salam Ariey selamat hari raya, nak template nih leh..sebab adik pompuan aku nak blog lak..kasi link donlod ek nanti..thanks..footer link aku tak ubah..

    http://carnine9.net

    ReplyDelete
  32. @Nine

    nine template ni dh lama byk file js dia not working blog jd berat nanti aku edit balik pastu aku bg ko link download dia

    ReplyDelete
  33. @Ariey

    owh ye ke..aku tgk Nazra pakai dulu cantik jer Ariey..mcm template ko yang hijau dulu kan..ringan jer aku bukak blog yer..

    ok2 takpe bila2 pun takpa ariey..thanks sgt2..sebab nak edit tu makan masa..

    buat masa la adik aku pakai theme hitam kecik gak..tapi aku suka theme pink ko wat tu lagi..tq bro..

    nine@gmail.com

    ReplyDelete
  34. @Nine

    eh silap : nineshaari@gmail.com

    ReplyDelete
  35. ok Ariey thanks..dapat dah aku test dah kat blog test, lawa template..cuma aku nak tukar backround putih nanti..hmm sori email terdelete..adik aku saja2 jer sebab dia duk study..ok selamat buat duit ngan internet Ariey..

    Thanks bro...:)

    ReplyDelete

Sila tinggalkan komen ada dibawah ini dan yang berkenaan dengan post sahaja dan semua komen akan ditapis dahulu sebelum ditampilkan.