screenshot.48 Adakah anda meletakkan terlalu banyak script di dalam blog anda.Salah satu penyumbang kepada
lambatnya blog anda untuk di buka adalah kerana terlalu banyak script.Dan di blog aku juga tidak terkecuali terkena musibah ini.Tetapi tidaklah sampai kena tunggu sampai 2-3 minit untuk dibuka kesemuanya walaupun aku memakai snailmyx streamyx 60 combo aku dapat loading semua blog aku dalam masa beberapa saat sahaja jadi haraplah bersabar jika memasuki blog aku ya.Nak buat macam mana aku terlalu minat nak pakai template Revolution Chrunch megazine ni hehe.Tapi template ni pun tak tahu berapa lama boleh bertahan.Tunggu jelah.Kita sambung tajuk kita yang diatas tadi kembali di banana.com anda boleh mengecilkan sedikit saiz script anda tetapi mungkin hanya support kepada file js sahaja.Jadi dengan mengecilkan sedikit file js akan dapat membantu mengurangkan sedikit kelembapan blog anda sewaktu proses loading.Jadi jika anda berminat untuk mencubanya boleh ikuti caranya di bawah.

1.pergi ke laman web banana.com

2.Browse file js anda di dalam pc untuk di upload ke banana.com

screenshot.48dd 3.Kemudian anda klik compress.

4.Gambar dibawah menunjukan file js anda sedang di compress yang mengambil masa hanya 9 seconds.

screenshot.49f 5.Cuba anda lihat saiz asal file js yang aku compress adalah 24754 bytes.

screenshot.493 kemudian apabila sudah selesai compress saiznya sudah mengurang kepada 7121 bytes.
Jadi sudah dapat mengecilkan file js anda sebanyak 17633 bytes.

6.Kemudian anda klik download untuk memuat turun file js anda yang telah siap di compress tadi.

screenshot.a49f

selamat mencuba.


Post a Comment

Sila tinggalkan komen ada dibawah ini dan yang berkenaan dengan post sahaja dan semua komen akan ditapis dahulu sebelum ditampilkan.