screenshot.14 Segala persoalan aku selama ini telah terjawab mengenai blogger yang akan bertukar wajah.Jawapan ini
telah aku dapati di blog o-om.com.Thank,s to o-om untuk info ini.Kamu memang boleh dipanggil bapak blogger .Aku pernah post mengenai perkara ini disini.Rupa-rupanya blogger memang sudah mempunyai New post editor dan boleh anda gunakan pada bila-bila masa tetapi anda tidak boleh login dari halaman yang biasa kerana new post editor ini hanya boleh digunakan di draft blogger.Jika anda rasa ingin
mencubanya anda boleh login di http://draft.blogger.com/.

Di blogger post editor yang baru ini terdapat beberapa penambahan seperti penambahan add location pada ruangan post editor. Blogger maps Di post options juga ada sedikit penambahan di sini kita boleh menyusun sendiri Edit setelah HTML dan Compose Settings.

Post Options Biasa

Blogger old post options Post Options di draft blogger

Blogger ne post options

Penampilan untuk preview juga sudah berubah dan nampak lebih kemas kerana ia ditampilkan pada halaman yang baru dan bukan pada halaman yang sama seperti cara yang biasa.

Blogger new Preview Jika anda ingin menjadikan blogger draft sebagai default di dashboard anda,Anda boleh pergi dashboard dan klik pada pada kotak itu.

screenshot.15 Jadi anda tidak perlu lagi login di draft.blogger untuk pakai new post editor ini.Anda hanya perlu login seperti biasa sahaja.Mungkin terdapat lagi cara-cara yang lain jadi dan anda boleh cuba mencarinya sendiri.


Post a Comment

Sila tinggalkan komen ada dibawah ini dan yang berkenaan dengan post sahaja dan semua komen akan ditapis dahulu sebelum ditampilkan.