screenshot.17

Adakah Google adsense anda muncul PSA (iklan layanan masyarakat).Kalau anda perasaan dekat blog aku tidak mempunyai iklan dari Google Adsense.Bukan aku taknak letak dan adalah menjadi satu kerugian kepada kita jika kita tidak meletakkan Iklan dari Google Adsense kerana Google adsense adalah iklan Pay Perclick tetapi jika aku meletakkan Google Adsense di blog aku dia akan Muncul PSA (iklan layanan masyarakat).Iklan layanan masyarakat ini kalau orang klik pun takde makna kerana Goggle adsense tidak akan membayar kepada kita.Daripada nampak menyemak jer baik aku buang.Antara sebab yang aku tahu munculnya PSA (iklan layanan masyarakat) ini adalah kerana blog yang menggunakan bahasa melayu,kerana mungkin Google Adsense tidak support untuk bahasa melayu.(klik sini) Dan salah satu lagi mungkin terdapat Invalid klik (klik sini).Jadi kepada pemilik blog-blog yang berbahasa melayu seperti aku mungkin tak merasala nak dapat duit dari Google Adsense.Tetapi ada satu cara yang membolehkan Iklan Google Adsense yang asal muncul semula maknanya takde la lagi munculnya PSA (iklan layanan masyarakat).Caranya kita adakan sedikit penambahan di code yang kita ambil dari Google adsense itu.Tetapi aku tak berapa pasti cara ini boleh ke tidak kerana mengikut syarat yang diberi oleh Google Adsense tidak boleh ada penambahan pada code yang diberikan oleh google.Dibawah ini adalah syarat-syarat yang diberikan oleh Google Adsense

Site and Ad Behavior

Sites showing Google ads should be easy for users to navigate and should not contain excessive pop-ups.
AdSense code may not be altered, nor may standard ad behavior be manipulated in any way that is not explicitly permitted by Google.

-Sites showing Google ads may not contain pop-ups or pop-unders that interfere with site navigation, change user preferences, or initiate downloads.
-Any AdSense code must be pasted directly into webpages without modification. AdSense participants are not allowed to alter any portion of the code or change the behavior,
targeting, or delivery of ads. For instance, clicks on Google ads may not result in a new browser window being launched.
-A site or third party cannot display our ads, search box, search results, or referral buttons as a result of the actions of any software application such as a toolbar.
-No AdSense code may be integrated into a software application.
-Webpages containing AdSense code may not be loaded by any software that can trigger pop-ups, redirect users to unwanted websites, modify browser settings,
or otherwise interfere with site navigation. It is your responsibility to ensure that no ad network or affiliate uses such methods to direct traffic to pages that contain your AdSense code.
-Referral offerings must be made without any obligation or requirement to end users. Publishers may not solicit email addresses from users in conjunction with AdSense referral units.
-Publishers using online advertising to drive traffic to pages showing Google ads must comply with the spirit of Google's Landing Page Quality Guidelines. For instance,
if you advertise for sites participating in the AdSense program, the advertising should not be deceptive to users.

Tetapi aku mendapat tahu ada yang sudah berbulan-bulan menggunakan cara mengubah code adsense ini tetapi mereka tidak ada mengalami dan mendapat apa-apa peringatan daripada Pihak Google Adsense.Akaun adsense mereka tetap berjalan seperti biasa.(BETUL KE?)Jadi kepada anda yang ada mengalami masalah PSA (iklan layanan masyarakat) di Google Adsense,Anda boleh ikuti cara untuk membuatkan iklan anda muncul semula walaupun blog anda menggunakan bahasa melayu.Aku dah cuba dan terbukti cara ini berkesan tetapi bukan di blog ini,aku try di blog aku yang lain kerana aku tak nak ambik risiko di banned oleh Pihak Google kerana ini adalah blog utama aku.Cara-cara unutk membuatnya anda boleh ikuti di bawah.

P/S:Aku tidak akan bertanggunjawab jika Akaun anda di banned oleh Google Adsense selepas anda mengunakan Cara yang aku bagi ini.Jadi fikirlah dahulu sebelum mencubanya.

ini adalah contoh code yang asal diberikan oleh Google Adsense.

<script type="text/javascript"><!--
google_ad_client = "pub-3055454345418215";
/* 468x60, created 4/6/09 */
google_ad_slot = "6847423423";
google_ad_width = 468;
google_ad_height = 60;
//-->
</script>
<script type="text/javascript"
src="http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js">
</script>

Anda cuma perlu menambahkan google_language=”en”;kepada code itu.

ini adalah contoh Code yang telah di tambah dengan google_language=”en”.

<script type="text/javascript"><!--
google_ad_client = "pub-3055454345418215";
/* 468x60, created 4/6/09 */
google_ad_slot = "6847423423";
google_language=”en”;
google_ad_width = 468;
google_ad_height = 60;
//-->
</script>
<script type="text/javascript"
src="http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js">
</script>

Selepas mengunakan cara ini pasti akan muncul semula iklan anda.

Semoga berjaya.


3 comments:

  1. waaahhh....makasih ya mas infonya... :D

    ReplyDelete
  2. salam bro...

    :D xde masalah ke nak tambah code ( google_language=”en”; )?

    nak juga cuba,tapi kang kontoi..huehue...

    ReplyDelete
  3. @asyaari..terima kasih kerana sudi berkongsi ilmu semoga berguna kepada semua

    ReplyDelete

Sila tinggalkan komen ada dibawah ini dan yang berkenaan dengan post sahaja dan semua komen akan ditapis dahulu sebelum ditampilkan.