asst

Sudahkah anda mengetahui bagaimana cara untuk menggunakan window live writter.Jika anda masih belum mengetahui dan mencubanya aku sarankan supaya anda menggunakannya sekarang kerana di window live writter terdapat banyak kelebihan yang tidak ada di blogger.Sila rujuk di sini untuk mengetahui cara untuk menggunakan window live writter .

Pada kali ini aku hendak menunjukkan bagaimana hendak membuat Ping Blog Secara Auto menggunakan Window Live writter.Tujuan kita membuat ping adalah supaya blog kita cepat dikenali dan mendapat lebih ramai pengunjung.Sila ikuti cara untuk membuat ping blog secara auto menggunakan window live writter.

1.Sila download dahulu window live writter disini jika belum ada.

2.Pergi Ke alatan—>Opsyen.

3.kemudian pergi ke ping pelayan.

screenshot.1

4.Berikan tanda didalam kotak hantar ping ke URL itu.Kemudian anda copy Ping url dibawah ini dan pastekan didalam kotak ping pelayan itu.

 

5.Kemudian anda klik ok.

p/s:dengan menggunakan kaedah ini akan lebih menjimatkan masa anda dan tidak perlu lagi membuat ping blog secara menual.Semoga berjaya.


8 comments:

  1. selama aku gne windows live writer, tak perasan pulak ada function neh.. nice sharing, sekali ngan senarai ping service tuh..

    ReplyDelete
  2. x perasan ke beliamuda hehe..ok selamat mencuba ya

    ReplyDelete
  3. Tapi blog dlm BM cam gua tu susah mau laku kat international punye ping directory la .. Kalau dpt ping kat innit, petalingstreet kan best ..

    ReplyDelete
  4. kalau ada ping address dia masukkan jelah..pingla blog yg dlm bhasa b.i

    ReplyDelete
  5. wah tima kasih. naz pn baru tau jgk :D

    ReplyDelete
  6. Ping secara auto nih masa bila?camne nak taw window live writer nih dah ping ikut list ping yang kita dah masukkan..lagi satu,memang nak kene bukak sentiasa ke window live writer nie?

    ReplyDelete
  7. @Legasi Piston Pecah



    masa kita htr post yg terbaru..samaada dia htr atau tidak tu x brp pasti..masa nak htr post jer baru buka x perlu buka selalu

    ReplyDelete

Sila tinggalkan komen ada dibawah ini dan yang berkenaan dengan post sahaja dan semua komen akan ditapis dahulu sebelum ditampilkan.