Salam semua..dah agak lama aku tidak update blog ini.Sejak kebelakangan ini mood untuk blogging dah agak menurun disebabkan connection internet aku yang terlalu lembab dan juga ditambah lagi dengan bebanan kerja yang aku terpaksa buat hmmm..boringnyer tapi nak buat camne nama pun kerja..

Terima kasih aku ucapkan kepada semua pengunjung yang masih sudi berkunjung ke blog aku ini.Sebagai menghargai jasa korang aku akan cuba update blog ini dengan seberapa kerap yang mungkin dengan tutorial-tutorial yang pasti dapat membantu korang semua nanti.insyaallah [sambil dengar lagu maher zain]..:)

Kali ini aku nak kongsi dengan korang satu software yang aku rasa sangat berguna untuk mereka yang hendak buat video tutorial mengenai handfone..dulu aku ada share software untuk rakam desktop komputer korang boleh rujuk sini dan Software ini pula boleh digunakan untuk merakam aktiviti didalam handfone pula.Software ini namanya Remote S60 Profesional..Tetapi software ini hanya boleh digunakan untuk Nokia S60 dan UIQ3 phone je phone lain aku tak try lagi mungkin korang boleh cuba mana tau jadi.

Ok mula-mula korang download dulu software ni kat sini Download

selepas tu korang extract file tu.

lepas extract dalam folder tu ada 2 sofware satu korang install dekat dalam pc dan satu lagi dalam handset korang.

lepas dah install sambuangkan handfone korang ke pc melalui bluetooth atau pun guna usb.

klik ikon remote profesional di pc korang dia akan keluar macam ni.

pastu korang buka pula sofware ni didalam handfone korang dan pilih connect dengan usb atau bluetooth.



Lepas tu korang dah boleh mula rakam aktiviti dalam phone korang ..Semoga berjaya.


*sori kalau tak berapa faham tengah buat tutorial dalam keadaaan mengantuk hehe.

1 comment:

  1. Kenaripoker | Mari dapatkan bonus yang meriah hanya dengan deposit minimal 15.000 untuk new member dan dapatkan bonusnya 20.000

    Dan teruslah bermain hingga kamu bisa mendapat banyak bonus lainnya dari kami yang memberikan kenyamanan dan memuaskan untuk anda dengan kejutan yang akan kami berikan melalui bonus bonus yang akan datang!!


    Banyak terbukti bergabung bersama kami banyak untung dari permainan.
    Ayo tunggu apa lagi? Raihlah kemenangan dan hoki mu disini ๐Ÿคฉ๐ŸŽฐ๐Ÿ’ฐ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ #KENARIPOKER. COM

    ReplyDelete

Sila tinggalkan komen ada dibawah ini dan yang berkenaan dengan post sahaja dan semua komen akan ditapis dahulu sebelum ditampilkan.